Rss

PrețCorectLaGaz. Informarea clienţilor de gaze naturale. Comparaţie între ANRE şi autoritatea similară din Anglia

fără titluInformarea clienţilor de gaze naturale este sublimă, dar lipseşte aproape cu desăvârşire. Vom realiza în cele ce urmează o comparație între modul în care autoritatea de reglementare din România și Anglia au înțeles să se pună la dispoziția clienților și modul cum au înțeles să informeze clienții.

ANRE – Agenția Națională pentru Reglementare în domeniul Energiei din România“… o autoritate administrativă autonomă cu personalitate juridică, sub control parlamentar, finanțată integral de la procesul decizional independent propriu, organizatorică și funcțională, cu obiect de elaborare, aprobare și monitorizarea aplicării reglementărilor naționale obligatorii necesare pentru funcționarea sectorului de piață și de energie electrică , încălzire și gaze naturale în condiții de eficiență, concurență, transparență și protecție a consumatorilor. “Citat din www.anre.ro OFGEM – Biroul piețelor de gaze și electricitate în Marea Britanie “… Suntem un departament guvernamental non-ministerial și o Autoritate Națională de Reglementare independenta recunoscuta de directivele UE. Obiectivul nostru principal este de a proteja interesele consumatorilor de energie electrică și gaze naturale existente și viitoare. “ Citat din www.ofgem.org.uk
Fără slogan Slogan = “face o diferenta pozitiva pentru consumatorii de energie”, ultimele trei cuvinte cu litere îngroșate; se arată orientarea către client a organizației
Abordare pasivă, nu atrage consumatorul, nu face eforturi să-l ajute in a găsi ușor posibilități de informare Abordare prietenoasă, făcând consumatorul să se simtă confortabil și dispus să-și petreacă timpul în scopul de a căuta informații și soluții pentru problemele sale legate de domeniul energiei
Informații necesare consumatorului sunt fie nedisponibile, fie în cel mai bun caz, greu de găsit în structura actuală de comunicare Informațiile sunt disponibile, structurate, ușor de găsit și de înțelesPentru consumator, este previzibil rezultatul pozitiv pentru timpul său petrecut atunci când caută informatii pe acest site.
Acțiunile consumatorilor sunt necunoscute pentru autoritatea de reglementareAutoritatea de reglementare nu dovedește nici o intenție de a stimula și dezvolta nevoile consumatorilor pentru comportament status-quo Odată ce consumatorul a fost convins să caute soluții alternative cu privire la problemele sale energetice, autoritatea de reglementare furnizează cel puțin o resursă în scopul de a îndeplini aceste nevoi.
În 2014:✓     pe lângă întâlnirile legate de programul de reglementare, orice altă ședință publică legata de consumatorii de energie nu a avut loc la ANRE✓     31 de comunicate de presă, 2 anunțuri pe pagina de web, 15 newsletters ✓     Fără prezență notabila sau chiar  lipsind in totalitate de pe mediile de socializare : Facebook, Linkedin or Twitter În 2014, consultare informală permanenta, în plus față de:✓      un program continuu și extins de implicare a părților interesate: întâlniri regulate cu consumatorii de energie mici, medii și mari✓      a stabilit recent un nou forum pentru furnizori independenți ✓      Panell-uri de comunicare pengtru consumatori ✓      Grup consultativ pentru dezvoltare durabilă ✓                    11k urmăritori pe Twitter

Concluzionând putem aprecia:

  • ANRE nu își îndeplinește nici macar caracteristicile cheie ale marketingului tradițional în dezvoltarea experienței consumatorului
  • ANRE nu atinge, nici macar tangențial, modul experiențial strategic prin care Ofgem caută atingerea obiectivului de a atrage consumatorii de energie din Marea Britanie
  • Este ușor de recunoscut în comportamentul Ofgem de toate tipurile de ExPros (Experiential Providers)
  • Comportamentul organizației Ofgem este aliniat la nevoile de informare ale consumatorilor de energie și se dezvolta continuu cu instrumente menite a crește angajamentul consumatorilor în industria energetică
  • Prin orientarea experienței consumatorului, Ofgem este un facilitator important pentru informații și asigura cele mai bune rate de succes pentru schimbările de politică care trebuie să se facă într-o industrie așa de dinamică cum este energia.
  • Având în vedere milioanele de consumatori români de energie și gaz, care sunt dornici să își găsească drumul printre barierele de pe piața de energie, modul de comunicare al ANRE cu acestia trebuie să se schimbe dramatic, prin calea de “listening and talking “. Metodele sale sunt puține, iar cele existente sunt atât de tradiționale încât, fără regândirea procesului de experiență, ANRE nu va atinge ţintele stabilite chiar de către lege.

Campania Preţ Corect La Gaze, îşi propune să vină în întâmpinarea instituţiilor, diseminând informaţii necesare funcţionării pieţei clienţilor non-casnici prin: Facebook https://www.facebook.com/PretCorectLaGaz?ref=hl Twiter: https://twitter.com/PretCorectLaGaz Blog: www.dumitruchisalita.ro