Rss

Viata nu înseamnă să astepți ca furtunile să treacă, ci să înveți să dansezi în ploaie

IMG_20160531_184611Ieșirea periodică în stradă începută cu un an de zile înainte pentru a prezenta consumatorilor de gaze modul în care pot să fie păcăliți, dar și modul în care aceștia pot să identifice oportunități în ceea ce privește consumul de gaze naturale, a permis întâlnirea organizatorului acestei campanii cu consumatorii de gaze din Vaslui în data de 31 mai 2016.

Timp de 4 ore am dezbătut și răspuns la întrebările formulate de către consumatori, încercând să i conving să-și găsescă fiecare prețul corect la gaze și sugerându-le că doar :

Consumatorii informaţi, hotărâți să intervină, abilitați să negocieze, capabili să analizeze diversele oferte, determinați să acţioneze responsabil, prudent şi fără a se lăsa constrânşi vor avea acest privilegiu.

La 16 ani de la inițierea liberalizării pieței gazelor naturale și la 17 luni de la liberalizarea totală a pieței consumatorilor non casnici, nu am văzut nici o îmbunătățire remarcabilă la nivelul consumatorilor:

  • gradul general de informare este la fel de mic ca în urmă cu 17 luni (în fapt este seminexistent);
  • nu există hotărârea de a schimba furnizorul existent (asumarea modelului mental că suntem prea mici ca să schimbăm lucrurile);
  • refuză negocierea cu furnizorul său (teama de a deschide o negociere pentru a nu-l ”persecuta” ulterior);
  • lipsa practicii analizei între diferitele oferte (handicapul sistemului românesc de dezvoltare personală, care nu-i învață pe români să gândească, ci doar să “plagieze”, face ca mulți consumatori să nu poată să distingă între două oferte, respingând ideea de a schimba furnizorul);
  • lipsa de determinare în a acționa spre ceva nou, nemairealizat etc. (caracteristică generală a românilor
  • lipsa de responsabilitate (sau dorința de “transfer a poverii” către altcineva, cultivată de la vârste fragede și practicată de mulți adulți);
  • (im)prudenta care determină ca gradul de eșec să fie superior gradului de reușită (chiar dacă suntem clasificați ca fiind pe al 147 loc în ceea ce privește gradul mare de conservatorism în rândul popoarelor lumii, stăm aproape la fel de prost cu imprudența acțiunilor noastre, adesea omorând inițiativa);
  • constrângerea de a acționa într-un anumit fel este determinată de ușurință cu care ne lăsăm manipulați

coroborate cu ideea că CINEVA (politicieni, stat, Guvern etc.) se va gândi la noi (consumatori) și la binele nostru.

Cert este că de toată această situație profită ALTCINEVA, care valorifică la maxim cele semnalate și-și umflă binișor conturile.

În calitate de organizator voluntar al Campanie PrețCorectLaGaze, vă îndemn să vă schimbați modul de abordare a lucrurilor:

Viața nu înseamnă să aștepți ca furtunile să treacă, ci să înveți să dansezi în ploaie.

Așteptăm invitații asupra noului loc de oprire al Caravanei PrețCorectLaGaze.